nissan türkiye etiketli haberler

22 yıl Renault’da çalıştıktan sonra Türkiye’de Nissan’ın yeni Genel Müdürü olan Sinan Özkök, son 5 yıldır gündemde olan yatırım planlarına ilişkin yeni bir alternatif sundu. Özkök, “Üretim için ilk etapta illa yeni bir tesis kurulması gerekmiyor. Oyak Renault’un Bursa fabrikasında kapasite boşluğu doğarsa 20 bin Nissan markalı araç üretebiliriz. Bu sayede Türkiye’de en çok satan Japon marka oluruz” dedi.

Japon otomotiv devi Nissan, Türkiye’deki kararlı büyüme stratejisi çerçevesinde, bu ülkedeki satış operasyonlarının kontrolünü tamamen kendi bünyesine aldı. Sumitomo Corporation ile varılan anlaşma ve yetkili kuruluşların onayı ile Nissan Otomotiv A.Ş (NOAS) hisseleri, Nissan Motor Co. Ltd’e devroldu. Nissan, müşterilerine sunduğu hizmetlerin bu durumdan hiçbir şekilde etkilenmeyeceğini belirtti.

Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Anaç, kurdaki artışların ağustos ve eylül aylarında fiyatlara tam yansımayacağını belirterek, "Eylülden itibaren fiyat artışları ufak ufak başlar, ekim sonrası daha da artar. Bu doğrultuda otomobil fiyatlarında yüzde 5-6 civarında artış beklemek doğru olur" dedi.

Nissan yılın ilk yarısını Avrupa'nın en çok satan Asya markası olarak zirvede tamamladı. 2015 yılının ilk altı ayında satılan 384 bin 726 adet araçla bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,3 artış sağlandı. Türkiye’de ise ilk 7 ayda geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 43 artırdı.

Yılın ilk yarısında Türkiye’deki pazar payını yüzde 2,6 olarak açıklayan Japon otomobil devi Nissan, sevilen modelleri için yaz aylarına özel kaçırılmayacak fırsatlar sunuyor.  

Nissan Motor Corp., Türkiye’deki faaliyetlerini yürüten Nissan Otomotiv A.S.,’nin (NOAS) hisselerini elinde bulunduran Sumitomo Corporation ile bu hisselerin Nissan Motor Corp.’a devri konusunda anlaşmaya vardı. Nissan’ın Türkiye’deki faaliyetleri için yeni bir dönem anlamına gelen bu karar, şirketin Türkiye pazarında iddialı ve sürdürülebilir büyüme kararlılığını gösteriyor.

Japon otomotiv devi Nissan, 2014 yılı finansal sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. Toplam 4,2 milyar dolar net kar elde eden şirket, güvenilir bir performans sergileyerek yılı başarıyla tamamladı. 

12 ayda 12 yeni modele imza atan Japon otomotiv devi Nissan; 2014 yılında Avrupa’da 724 bin 613 adet araç satışı gerçekleştirerek tarihinin en yüksek değerine ulaştı! Nissan böylelikle Avrupa’daki yüzde 4’lük pazar payını, 0,3 artırmış oldu.