Renault Mais etiketli haberler

Türkiye Marka Zirvesi etkinlikleri kapsamında gerçekleştirilen 5'inci Türkiye Altın Marka Ödülleri sahiplerini buldu. Kazananların organizasyonun resmi web sitesi üzerinden halk oylamasıyla belirlendiği ödüllerde Renault, Yılın Otomotiv Markası oldu. Ödülü, törene katılan Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş teslim aldı.  

31 Ekim 2018 tarihinde resmi gazetede duyurulan ve 1600 cc altı motorlu araçlarda ÖTV oranını 15 puan, ticari araçlarda ise KDV oranını yüzde 1'e indiren uygulamanın, 31 Mart 2019 tarihine kadar devam edeceği açıklandı.  

Bu yılın ilk çeyreğine yüzde 50 artışla hızlı başlayan otomotiv sektörü ikinci el araçları satmak için uygun pazar arıyor. Türkiye'de 3 milyon 200 bin yaşlı aracın bulunduğunun altını çizen Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, yaptıkları çalışmalarla fiyat ve pazar açısından en uygun bölgenin son dönemde Türkiye'nin de ticari ilişkilerinin geliştiği Afrika olduğunu belirtti.

Otomotiv sektörü, geçtiğimiz yılın son ayında beklentilerin çok üzerinde gerçekleşen satışlar nedeniyle stokları tüketti.  Ellerinde satacak araç kalmayan şirketler, ocak ayında gelen talepleri karşılayamadı. Talep karşılanamayınca da otomotiv sektöründeki büyüme sınırlı kaldı. 

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, araçların üzerindeki vergi yükünden kaynaklı fiyatların yüzde 10 aşağı çekilmesi durumunda, otomotiv pazarının 3 katı büyüyebileceğini söyledi.

Döviz kurlarındaki ani yükselişler, 2015’i planlamaya çalışan otomotiv firmalarının da kafasını karıştırdı. Markalar, şimdilik durumu izlemeyi tercih ediyor. Ancak yüksek seviyenin korunması halinde zam kaçınılmaz görünüyor.

Otomotivde yılın ilk 4 ayında yüzde 25 gerileyen satışlar için sektör paydaşlarından hurda indirimi ve ÖTV'de yeni bir düzenleme yapılması önerisi geldi.

Fransız Renault’nun daha makul fiyatla sattığı Dacia markasının Yeni Sandero, Yeni Sandero Stepway, Lodgy, Dokker ve Yeni Duster’dan sonra station wagon modeli Logan’da piyasaya çıktı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız tarafından açılışı yapılan Automechanika İstanbul ve Petroleum İstanbul fuarları, 4 gün boyunca yurtdışı ve yurtiçinden çok sayıda ziyaretçiyi ağırladı. Eş zamanlı olarak düzenlenen iki fuarı, toplam 43.812 kişi ziyaret etti.