taysad etiketli haberler

Koronavirüs (COVID-19) salgınının tedarik sanayisine olan etkilerini belirlemek için çalışmalar yürüten Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), bu kapsamdaki Koronavirüs Etki Araştırmaları’nın üçüncüsünü düzenledi. Ankette; 4 Mayıs haftasından itibaren sektörde sosyal mesafeli normal çalışma düzenine geçişin artacağı ortaya çıktı. İkinci ankette dile getirilen pandeminin olumsuz sonuçlarının 2-3 ay daha devam edeceğine yönelik görüş; bu çalışmaya da yansıdı. Katılımcıların çoğunluğu pandeminin etkilerinin Temmuz’dan önce bitmeyeceğini düşünürken, yüzde 76’sının da pandemi nedeniyle bu yıl yüzde 20’den fazla ciro kaybı beklediği belirlendi.  

Koronavirüs (COVID-19) salgınının tedarik sanayisine olan etkileri artarak devam ediyor. Sektörün problemlerini gözler önüne sermek amacıyla çalışmalar yürüten Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), ikinci anket çalışmasını gerçekleştirerek, sektörün nabzını tutmaya devam ediyor.  

TAYSAD, Koronavirüsün sektöre etkileriyle ilgili önemli bir anket gerçekleştirdi. Ankete göre, tedarik sanayicilerinin yüzde 63’ü İŞKUR Çalışma Ödeneği’ne başvururken, yüzde 37’si henüz başvuru yapmadı. Katılımcıların ortalama yüzde 40’ı, 30 Mart - 5 Nisan tarihlerinde üretimi tamamen durdurma kararı aldığını belirtirken, yüzde 50’yi aşkını kısmi çalışmaya, yüzde 13’ü ise sosyal mesafeyi sağlayarak normal şekilde çalışmaya devam edeceğini ifade etti. Bu veriler, Türkiye’de 200 binin üzerinde istihdam sağlayan tedarik sanayi sektörünün, ortalama 100 binin üzerinde çalışanını doğrudan etkileyeceğini ortaya koydu. Ankete katılan üyelerin yüzde 32’si salgının yarattığı problemlerin 8-10 hafta süreceği konusunda birleşti. Bu dönemde, katılımcıların yüzde 93’ü yaşadıkları en büyük problemin iş ve ciro kaybı olduğunu vurguladı. Bu problemi, yüzde 75 ile çalışan motivasyonunun kaybı, yüzde 47 ile de ithal edilecek malzemenin geç gelmesi izledi.  

Türkiye’de 400’ü aşkın üyesi ile Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, koronavirüs salgınının otomotiv ve tedarik sanayisine olan etkileri konusunda önemli açıklamalarda bulundu.  

Türkiye’de 450’yi aşkın üyesi ile Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nde (TAYSAD) üst düzey bir atama gerçekleşti. Ford Otosan’da Satınalma Müdürlüğü görevinin ardından, Otokar A.Ş.’ye Satınalma Direktörü olarak atanan, sorasında ise Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nda Tedarik Zinciri Direktörlüğü görevini üstlenen Metin Karadaş, TAYSAD Genel Sekreterliği’ne atandı. Karadaş, 2006-2012 döneminde TAYSAD Denetleme Kurulu’nda görev alan ve 2013’den bu yana TAYSAD Genel Koordinatörlük görevini başarıyla sürdüren Süheyl Baybalı’dan Şubat ayı itibariyle bayrağı devraldı.  

2019 yılı, dünya otomotiv sektörü açısından pek iç açıcı bir yıl olmadı. Henüz yıl sonu verileri açıklanmamış olsa da Ekim ve Kasım ayları sonuçlarına bakarak, dünya otomobil üretiminde ve satışlarında yüzde 6 seviyesinde bir daralma olması muhtemel diyebiliriz…  

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen Bakım Konferansı’nda, yardımcı işletmeler konusu mercek altına alındı. Bakım konusundaki farkındalığı artırmak ve mesleki anlamda gelişmeyi sağlamak amacıyla düzenlenen konferansta, 15 sponsor firmanın stand açtığı fuaye alanı da bakım çalışanlarını ilgili servis ve çözüm sağlayıcılarla bir araya getirdi.  

CHEP ve TAYSAD gerçekleştirdiği iş birliğiyle “Uluslararası Tedarik Zincirlerinde Geri Dönüşümlü Kutu Kullanımı Avantajları” üzerine bir toplantı düzenledi. CHEP Türkiye, Romanya ve Rusya Otomotiv Ülke Lideri Engin Gökgöz, konuşmacı olarak yer aldığı toplantının “Havuzlama Sisteminin Otomotiv Tedarik Zincirine Katkısı” başlığında özel endüstriyel ekipman çözümlerinden, gümrük işlemlerinde sağladıkları kolaylıklardan, CHEP iş modelinin tedarikçilere kazandırdığı rekabet avantajından bahsetti  

Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD tarafından üyelerinin katılımıyla hazırlanan “Bilgi Teknolojileri Araştırması”, çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.