Disa Otomotiv ‘’Disa Kalite Kültür Sistemi’’ ile MESS’in ilk Altın Eldiven birincisi

Disa Otomotiv ‘’Disa Kalite Kültür Sistemi’’ ile MESS’in ilk Altın Eldiven birincisi

Disa Otomotiv, İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında geliştirdiği politikalarını, gerek yönetsel desteği, gerekse çalışanlarının geniş katılımları ile ortaya çıkardığı, özellikle farkındalığı ve etkin alışkanlık kazandırmayı hedefleyen Disa Kalite Kültür Sistemi ile İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki gelişimini sürdürüyor. 

Disa Otomotiv Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS) tarafından düzenlenen Altın Eldiven İş Sağlığı ve Güvenliği İyi Uygulama dalında, 50 firma arasından 1-249 çalışan kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü.

MESS Yönetim Kurulu tarafından işyerlerinde yürütülen iş sağlığı ve güvenliği çalışmalarını desteklemek amacıyla verilen Altın Eldiven İSG İyi Uygulama Ödülleri, 11 Kasım 2015 Çarşamba günü İstanbul Şişli Marriott Hotel’de düzenlenen törenle sahiplerini buldu.

Disa Otomotiv Fabrika Müdürü Koray Kuru, yaptığı tanıtım sunumu sonrası birincilik ödülünü MESS Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Betil’den tüm Disa Otomotiv çalışanları adına aldı. Koray Kuru sunumunda yasal düzenlemeler çerçevesinde gerekli önlemlerin alındığını ancak İş Sağlığı ve Güvenliğinin temelde bir kültür meselesi olduğundan dolayı önlemlerin yetersiz kaldığını, bu sebeple de özellikle farkındalığı arttıran etkin alışkanlıklar kazandırılması yönünde sürdürülebilir sistemler ortaya koymanın önemini belirtti.

Disa Otomotiv, İSG alanında etkin ve çalışanlarının geniş katılımları ile tüm organizasyonca sürdürdükleri bir politikaya sahiptir. Geliştirilen ve sürekli olarak uygulamada olan Disa Kalite Kültür Sistemi de bunun bir yansıması olarak ön plana çıkıyor. Disa Kalite Kültür Sistemi sürekli hatırlatıcı ve tekrarlayıcı bir yapıya sahip. Bu özelliği ile edinilmesi gereken bilgilerin seviyesini ve gelişimini anlık veya belli zaman dilimleri içinde izlenebilir hale getiriyor. Böylelikle ihtiyaçlar doğrultusunda eksik olunan konulara ve eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinde nokta atışı yapılabiliyor.

Disa Otomotiv yazılımını kendi geliştirdiği esnek bir ERP sistemi kullanıyor. Operatör, üretimini yapacakları parçaların teknik resim ve proses özelliklerine ERP sistemi içerisindeki operasyon kartları üzerinden ulaşıyorlar. Disa Kalite Kültür Sistemi, operasyon kartlarının açılması esnasında devreye girerek çalışanın önüne bir soru getiriyor. Operatör bu soruyu cevaplamadan ilgili parçanın teknik resmine ulaşamıyor. Daha sonrasında ise operatörün önüne cevaplar ve kendisine ait istatiksel bilgiyi ekrana getiriyor. Böylelikle sistemin önemsenmesi de sağlanmış oluyor. Operatörler her gün ve bir sefer olmak üzere yeni soru ile karşılaşıyorlar.

Çıkan sonuçlar gösteriyor ki, bir bilgiyi bir sefer vermek yerine, farklı aralıklarla soru cevap şeklinde hatırlatmak ve en önemlisi ihtiyacınız olan kısmını hatırlatmak kültürel bir artışı beraberinde getiriyor. Sisteme ilave edilen yeni sorular ile cevap doğruluk oranlarının düştüğü, tekrarlara geçildiğinde ise arttığı bunun net bir göstergesi.






Kategoriler: Yedek Parça