Schaeffler, e-mobiliteye odaklanıyor

Schaeffler, e-mobiliteye odaklanıyor

Schaeffler, elektrikli mobilite ürün portföyünden bir kesit sunduğu eCarTec Münih'te, yüksek verimlilik ve sürüş keyfini bir arada sunan STEP² konsept aracını da görücüye çıkardı. Schaeffler, elektrikli poyra tahrikli sistemini, geleceğin alan tasarruflu araç konseptlerini hayata geçiren bir teknoloji olarak görüyor.

“Bugünün, yarının ve geleceğin” mobiliteye dair teknolojik sorunlarına çözüm getiren inovasyon liderlerinden Schaeffler, Münih’te gerçekleşen eCarTec’te elektrikli mobilite ürünlerinden geniş bir kesiti sergiledi. Schaeffler AG CEO Vekili ve Teknolojiden Sorumlu Başkanı Prof. Dr.-Ing. Peter Gutzmer, Schaeffler olarak e-debriyaj'dan elektrikli aksa, STEP² konsept araçtan elektrikli poyra tahrik sistemine kadar yenilikçi çözümlerinin; gelecek için mobilitenin gelişimine ve temel bileşenlerden tüm sisteme kadar önemli katkılar sağlayabildiklerinin kanıtı olduğunu söyledi.

Schaeffler STEP² konsept araç, iki vitesli

eCarTec Münih'te tanıtılan STEP² konsept araç, iki vitesli powershift şanzımanlı, tümüyle elektrikli bir araç. Schaeffler mühendislerinin elektrikli tahrik ve şanzımanı bir araya getirirken verimlilik ve dinamiklere odaklandığını ifade eden Schaeffler Otomotiv Ar-Ge Başkan Yardımcısı Uwe Wagner, "İki vites -yüksek çekiş gücü için düşük vites oranı, yüksek sürüş hızlarında bile yüksek verimlilik seviyesi için yüksek vites oranı- arasında geçiş yaparken, dinamikleri ve elektrik aralığını aynı anda arttırmak mümkün" dedi.

STEP², tek vitesli benzer araçlara kıyasla yaklaşık yüzde 6 tüketim avantajı sağlıyor. STEP²'nin temelinde geniş bir kompakt araç serisi yer alıyor Elektrik motoru, bir Schaeffler markası olan IDAM ürünü. Şanzıman; planet dişli seti, ıslak tip çok diskli debriyaj, bant fren ve hafif bir diferansiyelden oluşuyor. "Power shifting", "gelen güç değiştirme elemanı", "giden güç değiştirme elemanı"ndan başlangıçtaki torku alacak şekilde vites değiştirmek için kullanılıyor. Sonrasında hız ayarlanarak sağlanan sürüş torku ise vites geçişi esnasında bile sabit kalarak, çekiş gücünde kesinti olmaksızın vites geçişine olanak tanıyor.

İnovatif, yeni araç konseptlerine imkan veriyor

Schaeffler, E-Wheel Drive elektrikli poyra tahrik sistemi ile de bir yandan geleceğin yenilikçi araç konseptlerine odaklanırken bir yandan da yine geleceğin mobilite anlayışına umut verici bir yaklaşım sunuyor. Schaeffler AG CEO Vekili ve Teknolojiden Sorumlu Başkanı Prof. Dr.-Ing. Peter Gutzmer, "Bizim için E-Wheel Drive, geleceğin araçları için alandan tasarruf sağlayan bir özellik ve bundan ötürü de kentsel mobilite gereksinimleri açısından kilit önem taşıyor" dedi. Bu otomatik sürüşle birlikte ilerleyen bir konu. Elektrik motorun, güç elektroniğinin ve kontrol ünitesinin doğrudan tekerleğe entegre edilmesi geleneksel sürüş konseptleriyle kıyaslandığında yeni bir fonksiyonel bağımsızlık seviyesi ve kayda değer ölçüde montaj alanı avantajı da sağlıyor.  Teknik açıdan bakıldığında bu; şanzıman ünitesi olmayan, aşırı kompakt bir paket içerisinde yüksek güç yoğunluğuna imkan veren sürekli uyarmalı senkronize bir motor. Dolayısıyla da yavaşlama enerjisinin geri kazanımı bu elektrikli tahrik sisteminin performans aralığının bir parçasını oluşturuyor. Verimliliğin yanı sıra bu sürüş sistemi sürüş dinamikleriyle ilgili avantajları da beraberinde getiriyor.






Kategoriler: Yedek Parça