Murat ÇEVİK Sorularınızı Cevaplıyor

Murat ÇEVİK Sorularınızı Cevaplıyor

Dünyanın en önde gelen otomotiv yedek parça üreticilerinden Bilstein Group'un Teknik Eğitim Takım Lideri Murat ÇEVİK web sitemizde okuyucularımızdan gelen soruları cevaplayacak. Otomotiv ve yan sanayi konularında gelen soruları cevaplayacak olan Murat Çevik, yayınlayacağı teknik makaleler ile de sektöre faydalı bilgiler sağlayacaktır.


Murat Bey, sizi tanıyabilir miyiz?

Merhaba öncelikle sizin nezdinizde tüm Auto Parts okuyucularına sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Biraz kendimden bahsetmek gerekirse 1979 yılında İstanbul’da doğdum.  Otomotiv satış sonrası hizmet sektöründe 1995 yılında çalışmaya başladım. Değişik otomotiv markalarında başta teknik eğitim olmak üzere farklı kademelerinde 23 yıldan uzun bir süredir çalışmaktayım. Yurt dışında ve yurt içinde birçok saygın kurumda eğitimler alıp eğitimler verdim. Son olarak Bilstein Group bünyesinde “Teknik Eğitim Takım Lideri” olarak görev almaktayım.

Web sitemizde size özel olarak hazırlamış olduğumuz “Murat Usta Cevaplıyor” alanı hakkında neler söylemek istersiniz. Otomotiv sektörüne ne gibi hizmetler sunacaksınız bu alanda?

Sizlerle birlikte olacağım için çok mutluyum. Otomotiv sektöründeki tecrübelerimden sizlerin yardımıyla okuyucuların faydalanmalarını sağlayacağız. Otomotiv ve yan sanayi konularında okuyucularınızın sorularını cevaplayıp doğru bilgiye ulaşmalarını sağlayacağız. Ayrıca otomotivle ilgili bilgilendirici makaleler hazırlayarak okuyucularınızın bilinçlenmesini sağlayacağız. Uzun vadede ise hayat bulmayı bekleyen birçok yeni ve yararlı fikrimiz bulunmakta ve bunları sizlerin yardımıyla sırayla hayata geçireceğiz. Eminim herkes için farklı ve faydalı bir deneyim olacak.

“Murat Usta Cevaplıyor” bölümüne gitmek için tıklayınız

Bilstein Group hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

febi Bilstein 1844 yılında Almanya’nın Ennepetal şehrinde kurulmuştur. Otomotiv Yan Sanayi sektöründe mühendislik, üretim ve dağıtım faaliyeti göstermektedir. Bilsteingroup çatısı altındaki febi,SWAG ve Blue Print markalarında toplamda 80 binden fazla referans ile hizmet vermekte ve referansların %28’ini kendi fabrikasında üretmektedir.

Türkiye dahil toplam 19 ülkede kendi yatırımı olan güçlü ve güvenilir bir markadır. Tamamı yabancı sermaye ile Türkiye’ de 2010 yılında Ferdinand Bilstein TR Otomotiv Yedek Parça San. Ve Tic. Ltd. Şti. kurulmuştur. Ana amacımız 1983 ten beri ürün satmakta olduğumuz bir pazarda müşteriye ve pazara daha yakın olmak, Türkiye dâhil bölgenin potansiyelini daha etkin kullanmak ve bu sektöre katkı sağlamaktır.

Firmanızın sektördeki pazar payı ve konumu hakkında bilgi verir misiniz?

Dünyanın 150’den fazla ülkesinde satılan ve satıldığı her ülkede kalitesiyle ön plana çıkan bilstein group markaları, Türkiye de 1983 yılından beri satılmaktadır. 2010 yılında Ferdinand Bilstein Türkiye kardeş şirketi açılana kadar daha çok Alman araç gurubunda söz ve pay sahibi olan markalarımız, Türkiye ofisinin açılmasıyla beraber Peugeot, Ford, Opel gibi diğer araç guruplarında da önemli bir atılım yaparak pazarda yer almaktadır.

Türkiye’deki yapılanmanızdan bahseder misiniz?

2010 yılında kurulan Türkiye ofisinde en son olarak benimde katılmamla beraber toplam 18 kişilik bir ekibimiz var. Satış, iş geliştirme, pazarlama, satış sonrası hizmetler, lojistik gibi departmanlarımızın yanına bu yıl “Teknik Eğitim” departmanını da koyarak sektörde eksikliği çekilen bir konuda öncü olmak istiyoruz. Türkiye ile beraber aynı zamanda Azerbaycan’dan da sorumluyuz. Yakın bir zamanda İran da eklenecek. O bölgelerin de teknik konularına biz bakıyor olacağız.

Satış&Pazarlama faaliyetleriniz hakkında neler söylemek istersiniz? Bundan sonrası için hedefinizde olan yeni pazarlar var mıdır?

Türkiye aftermarket pazarının en önemli pek çok toptancısıyla ile çalışmaktayız. Ticaret yaparken amacımız sadece para kazanma üzerine değil, aynı zamanda müşterimizle çok yakın bir ilişki kurarak onları her anlamda geliştiren ve destekleyen bir yapıya sahibiz.

Pazarlama faaliyetlerimizden en önem verdiğimiz aktivitelerimizden birisi, direk saha çalışmaları yaparak sanayideki tamirhane ve perakendecilere yaptığımız ziyaretlerimizdir. 2011 yılından beri yaptığımız bu ziyaretlerde şu ana kadar toplamda 4.000’in üzerinde noktayı ziyaret ederek sorunlarını dinledik, ürünlerimizle ve pazarla ilgili fikir alışverişlerinde bulunduk. Bu çalışmamızı her yıl olduğu gibi bu yıl da devam ettiriyor olacağız. Yıllık 750 farklı noktayı ziyaret hedefimiz var.

Kalite politikalarınızdan bahseder misiniz? Kalite ve garanti koşulları nelerdir?

Kalite olarak, gerek Almanya’da kendi fabrikamızda ürettiğimiz ürünlerde, gerekse iş ortaklarımıza ürettirdiğimiz ürünlerimizde oldukça titiz davranmaktayız. Aksi halde zaten 175 yılı aşkın bir şekilde pazarda var olma şansımız olmazdı. Bu anlamda da 2017 yılı sonunda, 28.000 metre kare alana kurulu en son teknoloji cihazlarla donatılmış yeni fabrikamızı hizmete açtık. Ürünlerimizin iade oranı 0,3% (binde üçün altında) gelen iadelerin de %42 si kullanıcı hatası

Gerçekleştirmekte olduğunuz eğitimlerinizden bahseder misiniz?

Bilstein group olarak her zaman sektörde farklı olanı, yapılmayanı hayata geçirerek farkındalık yaratmak bizim dinamizmimizi sağlayan en büyük faktörlerden biri olarak öne çıkmakta, gerçekleştirdiğimiz teknik eğitimlerde bunun en büyük göstergesi yine sektörden farklı olarak büyük bir eğitim açığı olan özel servisler için ücretsiz bir eğitim programı oluşturarak tüm Türkiye’deki sanayi sitelerindeki eğitim ihtiyacı olan çalışanlara ulaşmayı hedeflemekteyiz. Bu bizi gerçekten heyecanlandıran ve çok pozitif geri dönüş aldığımız bir proje ayrıca katılımla ilgili hiçbir kıstasımız bulunmamakta.

Pazarın rekabetçi koşullarında Bilstein Group’u öne çıkaran özellikler nelerdir?
Bahsettiğiniz üzere Türkiye yedek parça piyasası rekabetin en sert ve zorlu koşullarıyla devam ettiği bir piyasa. Biz tabiki bu piyasada artık oturmuş olan “kaliteli ürün” marka algımızın yanına eğitimci kimliğimizi de ekleyerek bir fark yaratmak istiyoruz. Sizlerle beraber gerçekleştirdiğimiz “Murat Usta’ya Sorun” projemizde de hem sektörün paydaşlarına hem de son kullanıcılara ışık tutacak, akıllarındaki soru işaretlerini giderecek bir ortamı hayata geçirmek istiyoruz.

Sektörde genel olarak yaşanılan ve üzerinde durulması gereken sorunlar nelerdir? Sektörün mevcut durumunu nasıl görmektesiniz?
Uzun yıllar çeşitli araç üreticilerinin satış sonrası hizmetleri departmanlarında çalışmış birisi olarak aftermarket piyasasında ilk dikkatimi çeken nokta, iade sürecinde yaşanan aksaklıklar oldu. Bilsteingroup çatısı altındaki febi, SWAG ve Blue Print markalarımızdaki iade oranlarımız çok düşük olmasına rağmen gördüğümüz kadarıyla bu ürünlerin de önemli bir kısmında montaj sorunları ve hatalı kullanımlar göze çarpmaktadır. Bu anlamda, sahada vereceğimiz eğitimlerde bu konular üzerinde oldukça fazla durarak ustalarımız fikir alışverişlerinde bulunmak istiyoruz. Bizlerin de onlardan öğreneceği çok şey olduğuna inanıyoruz.

Son olarak neler söylemek istersiniz?

Son olarak, bizleri çok heyecanlandıran bu projeyi sizlerle beraber yürütmekten dolayı oldukça mutluyuz. Projemizin bütün sektöre hayırlı olmasını temenni ederek okuyucularımıza otomotiv teknik konularıyla ilgili her türlü sorularını bu sayfadan tarafıma sorabileceklerini hatırlatmak isterim.






Kategoriler: Teknik Röportajlar