OSS Üyeleri ‘’Yaratıcı Problem Çözme Ve Karar Verme” Eğitiminde Buluştu

OSS Üyeleri ‘’Yaratıcı Problem Çözme Ve Karar Verme” Eğitiminde Buluştu

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), üyelerine yönelik eğitimlerine bir yenisini daha ekledi.  Eğitim Çalışma Grubu tarafından düzenlenen ve Strateji ve Yönetim Koçu Ayhan Dayoğlu tarafından verilen “Yaratıcı Problem Çözme ve Karar Verme” eğitiminde, üyelerin iş hayatlarında karşılarına çıkabilecek problemlerin yönetimi ve karar verme süreçlerine yönelik teknik bilgiler paylaşıldı.

“Yaratıcı Problem Çözme ve Karar Verme” konulu eğitim, 4 Şubat tarihinde Dedeman Bostancı Convention Center’da gerçekleştirildi. Eğitimde; katılımcıların yönetim becerilerini geliştirme ve bu doğrultuda iş hayatında karşılaşılan problemlerde doğru karar verme ve uygulayabilme yetilerini artırma teknikleri detaylı bir şekilde aktarıldı. Katılımcılara; mevcut durumlarını analiz ederek, öznel çalışma alanlarında yaratıcı çözümler üretmek ve hangi çözümün ihtiyaçlarına en uygun olduğuna karar vermek için gerekli becerilerin geliştirilmesine yönelik bilgiler de verildi.  

İŞ HAYATINDAN ÖNEMLİ ANEKDOTLAR PAYLAŞILDI

Tüm gün süren eğitimde; problem tanımlama, yaratıcılık araçlarını kullanarak yaratıcı çözümler bulma, değerlendirme ve çözüm seçme, çözümleri uygulama ve eylem planı oluşturma olmak üzere dört temel aşama üzerinde duruldu. İş hayatından önemli anekdotlar paylaşılarak, yakın tarihten örneklerle dünya çapında yaşanılan ekonomik değişimin nedenleri anlatılarak, her bireyin öğrenme süreçlerinin farklılık gösterdiği, bu bağlı olarak problem çözme aşamasında da kişilerin kendi öz değerlendirmelerini doğru ve gerçekçi bir şekilde yaparak uygulamaya geçmeleri gerektiği belirtildi.

5N 1K’NIN ÖNEMİ ÜZERİNDE DURULDU

Strateji & Yönetim Koçu ve aynı zamanda Potansiyelini Kullan kitabının yazarı Ayhan Dayoğlu sunumunda, katılımcılara problem çözme sürecinin en önemli aşamalarından biri olan karar verme ve uygulamaya dair de etkileyici noktalara değindi. Dayoğlu, 5N 1K olarak bilinen “Ne, Neden, Nerede, Ne Zaman, Nasıl ve Kim?” sorularının mevcut problemi tanımlayabilmede anahtar rolünü üstlendiğini ifade ederek, karşılaşılan sorunlarda kişilerin farklı bir bakış açısı sunabilmelerinde beyin fırtınası yönteminin yararlarını vurguladı.

Otomotiv Satış Sonrası sektörünün günümüz ve gelecek satış pazarlama stratejileri üzerine dünyadaki trendleri de  katılımcılarla paylaşan Dayoğlu, verdiği çarpıcı örneklerle ilgi çekti. Eğitim, üyelerin de aktif olarak yer aldığı soru cevap bölümünden ardından, katılım belgeleri ve plaket takdimi ile sona erdi.

Sektörün en önemli ihtiyaçlarına cevap vermek üzere çeşitli konularda eğitimler düzenleyen OSS Eğitim Çalışma Grubu, ilerleyen günlerde farklı eğitimlerle üyeleri bir araya getirmeye devam edecek.