Firmalarımızın Kendilerini Yenilemesi Gerekiyor



Otomotiv yan sanayi sektörü çok geniş bir alan. Türkiye’de ana sanayide iyi sayılabilecek durumda. Türkiye’nin kendi markasının olamaması sürekli gündemde ama en azından birçok dünya üreticisi Türkiye’de üretim yapıyor. Ana sanayide güçlü bir ülkeyiz aslında. Bu da bizlere yan sanayi de geniş bir çalışma alanı sunuyor. 

Türkiye sürekli gelişmekte olan bir pazar olduğu için özellikle 2009’dan sonra Türkiye Avrupa için daha cazip, ön planda bir ülke olmaya başladı. Bizde distribütörlüğünü yaptığımız firmalar nezdinde daha bir önem kazanmaya başladık. Başka ülkelerde kaybettikleri pazar payını Türkiye’de , bizlerin desteğiyle kapatmaya çalışıyorlar. Dolayısıyla herkes Türkiye pazarında bir pay almaya çalışıyor.

Eskiden bulundukları yerde güçlü olan firmalar bu güçlerini koruyamama gibi tehditlerle karşı karşıyalar. Çünkü sürekli bu pastadan birileri pay alamaya gayret ediyor. Dolayısıyla eskiden 10 firma olan bu pazarda şuan 20- 30 -100 -200 neyse bu katlanarak devam ediyor. Dolayısıyla rekabet çok artıyor. Günden güne karsızlaşıyor sektör.

Bu yeniliğe ayak uyduranlar çok markalı çok ürün çeşitli müşteriye anlık hizmet verebilen firmalar daha başarılı olmaya devam ediyor. Eskisi gibi herkesin yerinin belli olduğu günler geride kaldı. Artık daha az karla daha iyi hizmet vererek daha çok ürün çeşidiyle müşteriye daha anlık hizmet veren firmalar başarılı olacak. Bunun içinde rekabetin arttığı sektörde bazı değişimler olacaktır. Yani yeni firmalar girecek eskiler eğer kendilerini yenilemezse maalesef o eski konumunda kalamayacaklar

BSG OTO YEDEK PARÇA TİCARET A.Ş.
Serhat ASLAN
Satınalma Yöneticisi