Servislerde Dijital Devrim



Bosch Çevrimiçi Onarım Sistemi ile iletişimde devir atlamış bir servise sahip olun.

Otomotiv endüstrisi sürekli gelişen ve devrimci bir sektör. Elektrikli otomobillerin sayısının hızla arttığı, yapay zekanın yoldaki trafiğin gidişatını okuyarak sürücüye yön ve durum göstereceğini konuştuğumuz bugünlerde, artık kendi kendini sürebilen otomobiller bile hayal değil! Çok yakın gelecekte otoyollarda karşılaşabileceğimiz bir olgu…

Önümüzdeki beş yıl boyunca ağa bağlı mobilite pazarının, her yıl yaklaşık yüzde 25 oranında büyüyeceği öngörülüyor. Bu, global satışların 47 milyar Euro'dan 140 milyar Euro'ya çıkacağı anlamına geliyor. Biz Bosch olarak, mobilitedeki değişimi aktif olarak şekillendirmeye soyunduk. Otomotiv endüstrisinde yer alan diğer şirketlerden farklı olarak, bunun gerekli kıldığı sensörlere, yazılımlara ve servis uzmanlığına sahibiz. Yani elimiz çok güçlü. Geleceğin mobilitesiyle ilgili vizyonumuz ise ‘elektrikli, otonom ve ağa bağlı mobilite’yi gerçekleştirmek. Bu vizyona ulaşmak için bağlanabilirlik, hareketlilik, çevreci araçlar ve sektörün yeni teknolojilerinin kullanımı gibi konuları ön plana çıkarıyoruz. Diğer yandan bağlanabilirliği duygusal bir deneyime dönüştürmek için yapay zeka kullanıyoruz.

Tabii bu konunun önemli bir yanı da otomotiv yan sanayi. Bosch, otomotiv endüstrisinde dünyanın en büyük bağımsız parça tedarikçisi. Yedek parça pazarlama ve satışı, servis konseptleri yönetimi ve geliştirilmesi, satış sonrası teknik destek alanındaki faaliyetlerimizle; sürüşün daha güvenli, daha temiz ve daha ekonomik hale gelmesi için önemli katkılarda bulunuyoruz.

Artık servislerin de bir bilgi bankası var!

Bugün bir araç servisinde, çalışanların ve müşterilerin kullanması gereken birçok ekipman ve yazılım bulunuyor. Ancak bilgilerin defalarca farklı ekipmanların yazılımlarına girilmesi, süreçlerin hızlılığı açısından bazen önemli sıkıntılara yol açabiliyor. Çünkü bu ekipmanlar, birbirleriyle iletişim kuramıyorlar!

Bu sıkıntılara çözüm olarak geliştirilen Bosch Çevrimiçi Onarım Sistemi, yazılım sistemlerini birbirine bağlıyor ve ekipmanların birbirleriyle konuşarak sürekli verimli olarak veri paylaşmasını sağlıyor. Yazılım, merkezi sunucu şeklinde çalışarak servisin bilgi bankası olarak da görev yapıyor ve servise gelen herhangi bir müşteriyle ilgili geçmişe dönük bilgilere ulaşılmasına da imkan veriyor.

Yüklemeyle beraber ekranın üst kısmına bir araç çubuğu ekleniyor ve istendiği zaman buradan erişim sağlanıyor. Bilgisayarın açılmasıyla program da otomatik olarak çalışmaya başlıyor.

Bosch Çevrimiçi Onarım Sistemi’nin araç servislerine üç temel katkısı var. Öncelikle Bosch Çevrimiçi Onarım Sistemi’ne araç bilgileri sadece bir defa giriliyor, bağlı diğer cihazlara tek tek girilmesine gerek kalmıyor. Bu sayede serviste olabilecek hatalı bilgi girişlerinin de önüne geçilmiş oluyor. Buna ek olarak, sisteme hızlı ve kolay giriş sağlandığı için önceki ölçüm ve işlemlere ulaşım da kolaylaşıyor. Ayrıca tamamen şeffaf ve anlaşılır raporuyla servis sonrasındaki müşteri memnuniyetinin artmasına da katkı sağlanıyor.

Bosch Çevrimiçi Onarım Sistemi ile başlayan yeni süreçler, birçok avantajı da beraberinde getiriyor. Kolay arayüzü sayesinde birçok esnek görev tanımları yaratılabilirken, tüm kullanıcılar kolayca dijital olarak hazırlanmış iş kartlarına istedikleri zaman ulaşabiliyor. Böylece araç arıza ve onarım geçmişine hızlıca ulaşmak ve aracın geçmişinde nasıl onarım uyguladığına hızlıca göz atmak mümkün hale geliyor. Servis yöneticileri tüm test raporlarını tek bir rapor içinde görme fırsatı bulurken, istedikleri bilgiye kolaylıkla ulaşıyor ve bunu, müşterileriyle paylaşma olanağı yakalıyor.

Bosch Çevrimiçi Onarım Sistemi’nin içerdiği yeni arama algoritması ile kolaylıkla araç bulmak ve tanımlamak mümkün. Farklı araçlar arasında seçim yapmak da son derece kolaylaşıyor. Yine mobil cihazlarla çekilen resimler kolaylıkla yazılım sayesinde iş kartı içine eklenebiliyor. Serviste bulunan farklı marka cihazlardan çıkan raporlar da PDF dosyası olarak yazılıma eklenebiliyor ve müşteriye çıktı olarak verilerek işlemler hakkında detaylı şekilde bilgilenmesi sağlanıyor.

Arttırılmış Gerçeklik: Tam gerektiği zamanda doğru bilgiye erişim

Artırılmış Gerçeklik tarafından görüntülenen ilave bilgiler, daha da sofistike bir teknoloji dünyasının anahtarı oluyor. Otomotiv mekatroniğinin günlük işlerde gereken tüm bilgileri alması ve bunları uygun şekilde uygulaması giderek daha da zorlaşıyor. Doğru zamanda en güncel kritik bilgilere erişebilme imkanı, ürünün anlaşılırlığını artırıyor ve zamandan tasarruf sağlıyor; müşteriler artan kaliteden, araç servisleri ise daha hızlı işleme sürecinden faydalanıyor.

Cihaz kamerasının araç üzerine doğrultulmasıyla, gereken ilave bilgiler bir tablet bilgisayar veya akıllı gözlük kullanılarak gerçek görüntüye entegre edilebiliyor. Açıklayıcı metinlerden ve talimatlardan, kılavuzlardan veya devre şemalarından, üç boyutlu nesnelerden, fotoğraflardan ve videolardan bu bilgilere ulaşılabiliyor. Bu şekilde, gizli bileşenler veya kablo demetleri bile görüntülenebiliyor. Bu yolla, karmaşık onarım işlemleri yapmak için gereken zaman yüzde 10 ila 15 oranında kısalabiliyor.

Bosch olarak, verimli Artırılmış Gerçeklik uygulamaları yaratmak için Ortak Artırılmış Gerçeklik Platformunu (CAP) geliştirdik. Bu platform, dijital ve görsel içeriklerin, örneğin teknik dokümantasyona hızlı ve kolay bir şekilde entegre edilebilmesini sağlıyor. Platformlar arası bu sistem, belirli izleme ve gönderme teknolojilerinden bağımsız çalışıyor. Biz, 2018 yılına kadar ilk araç servislerinin bu tarz Artırılmış Gerçeklik uygulamalarıyla çalışmaya başlayacağını öngörüyoruz.

Yeni sistemle atölye süreçleri hızlandırılarak verimliliğin önemli ölçüde artmasıyla küçük çaptaki servisler için bile sağlam bir altyapı oluşturulabiliyor

Otomotivde geleceğin dünyasını bugünden deneyimlemek isteyen herkesi Bosch Çevrimiçi Onarım Sistemi’nin rahatlığını yaşamaya davet ediyoruz.

Kıvanç ARMAN

Bosch Otomotiv Yedek Parça Bölge Direktörü

Türkiye, Iran ve Orta Doğu