Aftermarket Alışkanlıkları Değişiyor



Teknoloji’de yaşanan hızlı gelişim otomotiv sektöründe de değişimleri beraberinde getiriyor. OEM ve OES grupları uzun zamandan bu yana teknoloji kullanarak geliştirdikleri uygulamalarını ilk sipariş aşamasından satış sonrası hizmetler süreci de dahil olmak üzere etkin bir şekilde kullanıyorlar.

Ülkemizde aftermarket alanında da bu gelişimlerin yaygın bir şekilde kullanılmaya başladığını söyleyebiliriz. Özellikle yedek parçaların üreticiden son kullanıcıya kadar en hızlı şekilde ulaşması, kullanılan özel yazılımlar/programlar ile mümkün hale gelmeye başladı.

Ürünlere hızlı bir şekilde ulaşmanın vermiş olduğu konfor, bu alandaki alışkanlıklarımızın değişmesine de sebep oluyor.

Araç sahiplerinin, araç bakımları için ilk durağı olan servis ve/veya perakende noktaları, kullandıkları elektronik yerel ve uluslararası kataloglar, B2B programları gibi uygulamalar ile doğru ve kaliteli parçayı bulma, önerme ve tedarik etme konusunda hızlı bir şekilde hizmet veriyor.

Online satış sitelerinin yoğun kullanılmaya başlaması ile birlikte araç sahiplerinin ihtiyaçları olan yedek parçalar için marka seçimine karar verme ve online sitelerden tedarik etme oranları her geçen gün yükseliyor. Ancak, yapılan araştırmalarda, araç sahiplerinin online siteleri daha çok bilgi edinmek için kullandıkları görülüyor.

Doğru ürüne ulaşma konusunda araç sahiplerine sağlanacak kolaylıklar ile online sitelerden yedek parça temin etme oranı önümüzdeki günlerde daha önemli bir konu olacağı öngörülmektedir.

Tabi bu durum hiçbir zaman işine/geleceğe yatırım yapan, iyi bir çözüm ortağı olmayı kendine ilke edinen, her türlü gelişmeyi yakından takip eden ve hızlı tedarik ve teslim gerekliliklerini yerine getiren Perakende ve Servis noktalarının önemini azaltmayacak. Aksine bunları sağlayan noktalar her zaman öncelikli olarak tercih edilmeye devam edecektir.

Aftermarket’teki alışkanlıklarımız değişiyor.

Üretici firmalar, yedek parça dağıtım organizasyonları, perakende ve servis noktaları yeni gelişen iş yapma yöntemlerine göre kendilerini hazırlamaları, gelecekte var olmaları anlamında hayati önem taşıyor. Sektördeki tüm paydaşların bu duruma hazırlıklı olmaları ve yatırımlarını buna göre şekillendirmeleri gerekiyor.

Değişime hazır olun…                                      

Emrah İŞBİLİR
SKT YEDEK PARÇA A.Ş.
Pazarlama ve Satış Müdürü