Murat Usta Cevaplıyor - Otomobil Soru Cevap

Tümü           Motor           Elektrik           Diferansiyel           Fren           Karoser ve boya           Şanzıman           Süspansiyon           Akü           Egzoz           Filtre           Diğer           Direksiyon           Soğutma          
  • Murat Usta merhaba, aracım 2013 model Kia sportage, benzinli+ LPG. 4000 kmde 0.5 lt kadar yağ eksiliyor, Lpg de motor kompresyon %88 verdi. Motor düzgün çalışıyor normalde egzozdan duman atma yok. Gaza cok yuklenince hafif duman var. Çekiş gücü iyi sayılır. Servise Son bakımda mineral 5-30 yağ konulmuş, 5-40 tam sentetik kullansam nasıl olur, Lpg 1 yıl önce takıldı. Araç 64000 kmde. Yağ çubuğunun deliğinden yağ atmiyor. Diğer cevaplarınizi da okudum yağ separatörü özellikle sorun olarak belirtiyorsunuz, Motorda tam yeri nerededir, kendim baksam olur mu? Sadece sekman atimina 3000 Tl istiyorlar bazı ustalar bunun 3 ay sonra faydası kalmaz diyor. Motorda hic kaçak yere damlama yok. Engine restore ve bor katkıları koydum Motorda bariz güç artışı oldu yağ sarfiyatı biraz azaldı. Teşekkürler.

    Hüseyin Atan, 06.06.2019
  • Hüseyin Bey Merhaba

     

                  Öncelikle gönderdiğiniz soru için teşekkür etmek isterim. Sorunuzla ilgili olarak yağ yakan araçlarda yağın yakıt ile yanması sonucu motor üzerinde ve çekişte pek fark gözlemlenmez kurum fazlalığı sebebiyle emisyon lambası yanabilir.

                  Araca önceki bakımında 5W 30 yağ koyulduğundan bahsetmişsiniz 5W 40 yağ koyulduğunda sonuçları ne olur diye sormuşsunuz. Her iki yağ da tam sentetik kategorisinde bulunmaktadır.5w 40 yağın viskozitesi yani akmaya karşı gösterdiği direnç 5w 30 yağdan daha fazladır dolayısıyla iki yağı bir tüpe koyup 100 santigrat derece ısı altında aynı anda dökmeye başlasak 5w 30 yağ akmaya karşı direnci düşük olduğundan daha çabuk boşalacaktır. Tam tersini düşünürsek 5W 30 yağın motor parçalarına ulaşması daha çabuk olacağından aşınmada daha düşük olacaktır. Bu tip durumlarda mutlaka araç üreticilerinin kitapçıklarında verdiği uygun viskozite sınıfındaki yağları tercih ediniz. Bu olumsuz duruma rağmen yağı aracınıza koymak istediniz sonucu ne olur, yağın akmaya karşı gösterdiği direnç fazla olduğundan yağ tüketimi düşebilir aynı oranda aşınma artabilir.İlla yağ değişimi üzerinde duruyorsanız Febi veya Swag marka 5W 30 yağı tavsiye edebilirim.

                Katkı maddeleri ile ilgili kullanmamanızı tavsiye ediyorum çünkü motor yağları üretilirken gerekli olan tüm katkı maddeleri içine eklenmektedir. Sonradan koyacağınız katkı maddeleri bu ürünlerin özelliklerini bozarak daha büyük sorunlar açmasına sebebiyet verebilirler. Aşınan bir parçanın ne yazık ki geri dönüşü olmadığından bu tip çözümler geçici olmaktadır.

                Segman atmak değiştirmek konusuna gelirsek öncelikle yağ eksiltmesinin sebebinin iyi teşhis edilmesi gerekmektedir. Eğer durum blok tarafı ile ilgiliyse muhakkak iyi bir rektifiye atölyesinde segman değişimi dışında blok honlama çizgilerinin cihaz ile ölçülmesi gerekmektedir eğer değerler düşük ise (Rz, Rpk,Rk,Rvk) sadece segman değişiminin pek avantajını göremezsiniz.Blok yüzeyinin de honlanması gerekmektedir.

             Yağ separatörü’nün görevini basitçe motor havalandırması olarak söyleyebiliriz bir ucu motor üst kapağına diğer ucu hava filtre boruna diğer ucu ise yağ karterine bağlanmaktadır. Her motor tipinde farklı yerlere montaj edildiklerinden ve bağlı oldukları borulardan gelen basınç veya vakum ile değerlendirildiklerinden bu konuda uzman olmayan kişilerce kontrolü zordur.Bu  nedenle bu konuda olumsuz bir durum oluşmaması adına üzülerek daha fazla detay veremiyorum .Umarım sorunuzla ilgili yardımcı olabilmişimdir.

     

    Saygılarımla.

    , 07.06.2019
Facebook Twitter Google LinkedIn