Murat Usta Cevaplıyor - Otomobil Soru Cevap

Tümü           Motor           Elektrik           Diferansiyel           Fren           Karoser ve boya           Şanzıman           Süspansiyon           Akü           Egzoz           Filtre           Diğer           Direksiyon           Soğutma          
  • Murat bey merhabalar.Size birşey danışmak istedim.Benim aracım 2011 kia Rio benzinli.84.000 km de. Ocak ayında maalesef hatamdan dolayı motor indirdim. Yalnız yapan arkadaş iyi temizlememis motoru. 3-4 kez yağ değiştirdim. Gaz kelebegini temizlettim. Fakat bazen araba yıgiliyormus gibi oluyor. Rolanti ayarı kendiliğinden değişiyor. Klimayı açınca rolanti 900 den 600 e düşüyor. Map sensörü, emme manifoldu nu temizletirsem sorunu çözebilir miyim? Veya Siz ne önerirsiniz aracimi eski performansına getirmem için. Şimdiden çok teşekkür ederim

    Alper tunga Toysal, 11.06.2019
  • Alper Bey Merhaba

     

                              Öncelikle gönderdiğiniz soru için teşekkür etmek isterim. Sorunuzla ilgili olarak daha önce bu tip sorunun araçta olup olmadığını ve motor onarımındaki hasar ile değişen parçalara değinmemişsiniz. Bu durumu bir kenara bırakıp sorularınıza gelecek olursak aracın yığılması yakıt veya ateşleme sistem hatalarından kaynaklanır kontrol edilmesi gerekmektedir.Aracın map sensörünü ve manifoldu temizlemek faydalı ve geç kalınmış bir durumdur fakat aracın mevcut durumuna bir etki sağlayacağını düşünmüyorum. Dalgalı rölanti araç üzerinde bazı şeylerin doğru gitmediğinin belirtisidir ve güç düşüklüğü veya düzensiz yanma sonucu ortaya çıkabilir. Benim size tavsiyem aracın silindir kompresyonlarını ölçtürüp aralarındaki farkı hesaplayın Tolerans dışında bir durum varsa düşük olan silindir veya silindirleri kontrol ettiriniz. Zamanlama kayışını tekrar kontrol ettirin buradaki bir iki dişlik oynama rölanti düzensizliğine sebep verebilir. Umarım sorunuzla ilgili yardımcı olabilmişimdir.

     

    Saygılarımla.

    , 11.06.2019
  • Murat ustam cevabınız için teşekkür ederim. Egzantrik milleri, krank, Triger seti değişti. Sente ayarı yapıldı tamirat sırasında. Araç arıza ışığı bir kaç hafta sonra yandı. Hata kodu gaz kelebeği kirli diye çıktı. Temizlettim. Sonra iki ay sonra yine yandı ve kendiliğinden tekrar sondu. Kayislardan biri hafiften cizilmisti. Ben kasnak ayarinin da yapilmadigini düşünüyorum. Bu yüzden de maf sensörü, manifold, kelebek temizliği ile kayış ayarı yaptırsam ve sizin dediklerinizi yaptırsam düzelir herhalde. Kusura bakmayın maalesef çok zor bir coğrafyada çalışıyorum ve Burada usta maalesef yok. Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkür ederim

    Alper tunga Toysal, 11.06.2019
  • Alper Bey Tekrar Merhaba

     

                              Öncelikle gönderdiğiniz soru için teşekkür etmek isterim. Sorunuzla ilgili olarak kontrol edilmesi gerekli noktalar özellikle silindir kompresyonlarının ölçümü yapılan onarımın sağlıklı olup olmadığıyla alakalıdır. Bu tip bir sağlıksız durum var ise farklı yerlerde sorun arayarak hem zaman hem masraf olarak kaybınız olabilir. Zamanlama ayarı hassas bir ayar olduğundan gözden kaçabilir kontrolü çok teferruatlı değildir bu nedenle kontrolünde fayda bulunmakta. Rölanti bozukluğu birçok etken sebebiyle oluşabileceğinden eğer parça arızası görülüyorsa yeni parçayla denenip aradan çıkarılabilir. Krank ana kasnaklarında bir ayar bulunmamaktadır bazı modellerde kasnağın arkasında ince bir pul çıkabilir bu takılmayıp gözden kaçtıysa bu tip bir sorun olabilir fakat bu durumun rölanti dengesizliğiyle bir bağlantısı bulunmamaktadır. Umarım sorunuzla ilgili yardımcı olabilmişimdir.

     

    Saygılarımla.

    , 11.06.2019
Facebook Twitter Google LinkedIn