Murat Usta Cevaplıyor - Otomobil Soru Cevap

Tümü           Motor           Elektrik           Diferansiyel           Fren           Karoser ve boya           Şanzıman           Süspansiyon           Akü           Egzoz           Filtre           Diğer           Direksiyon           Soğutma          
  • Merhaba Ahmet ustam, benim aracım Kia sportage 2007 tdi. Geçen gün vites boşa atıldığı zaman çıkan ses için klima bilyası değiştirildi aracımda. Ve ses kesildi. Bu değişmenin hemen akabinde ne zaman yola çıksam arabaya gaz versem önden tak tak sesi geliyor. Hızı sabitlersem ses kesiliyor. Gazı yükseltirsem gene başlıyor. Hızıma göre tak tak sesi de hızlanıyor. Aynı gün çamurluklara baktım 4 çamurluğun 4üde su içinde kalmış resmen. Bildiğimi su gibi. Motor yağı ya da gres yağı değil yani. 2 gün sonra gene denedim bu sefer sağ çamurluklar su içinde. Tekerde veya teker aksamlarında hiç su izi yok. Yardımcı olursan sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

    Mehmet Akcakara , 21.04.2019
  • Mehmet Bey merhaba

                            Öncelikle gönderdiğiniz soru için teşekkür etmek isterim. Bir de isim olarak Ahmet yazmışsınız Ahmet ismi güzel olsa da ben Murat isminden memnunum :) . Sorunuza gelecek olursak iki konudan bahsetmişsiniz birinci sorun gaz verdiğiniz deki tak tak ses ve davlumbazlarda oluşan su izleri. Klima bilyeniz değiştiğinde klima gazınızın değişip değişmediğinden bahsetmemişsiniz. Tecrübeme dayanarak klima gazının değiştiğini zannediyorum. Araca gaz verdiğiniz deki tak tak sesin eğer klima açık ise klima kompresörünün devreye girip çıkmasından kaynaklandığını zannediyorum sebebi uygun olmayan orandan fazla klima gazı veya doğru yapılmayan vakum ve gaz basım prosedürü veya arızalı evaporatör içindeki klima radyatörüne bağlı donma karşıtı klima termiği sebebiyet verebilir. Davlumbazlarda ki su ise muhtemelen klima tahliyesinden gelen su olduğunu düşünüyorum sıcak hava ile soğuk klima radyatörü havadaki nemin suya dönüşmesine sebep verir sonrasında bir hortum vasıtasıyla araç içinden dışarıya atılmaktadır. Bu nedenle klima açık araçların altında su izine rastlamak mümkündür. Suyun miktarı havanın durumuna nem miktarına göre değişmekle birlikte aşırı soğuyan iç klima radyatörü sonucu da yoğun su akışı gözlemlemek mümkündür. Klima sisteminin kontrol edilmesi ve ölçümlerin yapılması sonucu bir sorun olup olmadığına karar verilebilir. Umarım sorunuzla ilgili yardımcı olabilmişimdir.                                 

    Saygılarımla

    , 22.04.2019
  • Murat ustam isim yanlışlığı konusunda çok özür dilerim. Günlerdir arabayı yaptırdığım ustanın ismi ahmet olmasından dolayı yanlış yazmışım. Klima bilyasını değiştirdikten sonra klimayı kapattık içine gaz doldurmadık. Çünkü gaz dolum makinesinde sorun vardı. Nasipse birazdan götüreceğim ve doldurulacak. Sanırım gaza basınca tak tak yapma sebebi bundan kaynaklanıyor. Affınıza sığınarak bir soru daha sormak istiyorum. Katalitazörüm dolmuştu ve yetkili serviste sertifikalı temizlettirdim ve geriye taktık. Araç çekişten biraz düştü bu şekilde sürsem ileride sorun yaratırmı acaba? Ahmet usta katalitazör temizlenmiş ama yeterli gelmiyor özelliğini kaybetmiş dedi.çünkü bazen hızı direksiyondan cruse controla alıyorum otobanda. Şehir içine geldiğim zaman gaz yemiyor örnek verecek olursam: şehir içine 50 ile giriyorum 60-70e çıkmaya çalışıyorum sonuna kadar gazı köklüyorım ama 50de gidiyorum. Bunun için cruse control a aldığın için beyin okumuyor ondan dedi.(katalitazör) bunun doğruluk payı nedir. Sizi yorduğum için üzgünüm. Hakkınızı helal edin. ALLAH yar ve yardımcınız olsun. Sağolun.

    Mehmet Akcakara, 22.04.2019
  • Mehmet Bey merhaba

                            Sorduğunuz soruların benim tarafımda herhangi bir olumsuz durumu bulunmamaktadır. Aksine sizlere bir nebzede olsun yardımcı olabilmek bana mutluluk verir. Basitçe anlatmak gerekirse Katalitik Konvektör motordan çıkan yanmamış gazların tekrar yakıldığı yapı gereği arı peteğini andırır egzoz sistemine montaj edilmiş bir parçadır. Tıkanması sonucu araçta güç düşüklüğüne sebep verebilir bunun dışında uygun olmayan yakıt kullanımı veya silindir içindeki yağ vb. yabancı maddelerin katalitik konvektör deki ısıyı yükseltip hasar görmesine sebebiyet verebilir. Parça temizlenirken bu durum görülebilir. Dolayısıyla parça temizlendikten sonra güç düşüklüğü sebebinin bu parça ile alakalı olduğunu düşünmüyorum. Güç düşüklüğüne sebep birçok parça olabilir. Enjektörler, turbo ve katalitik konvektör dışındaki egzoz parçaları gibi. İkinci konu için ise biraz daha bilgiye ihtiyaç duymaktayım 50 km hızla giderken vitesin konumu nedir? Veya 80 ila 90 km hızlarda giderken aynı vites aralığın da araç nasıl tepki vermekte? Bu gibi cevaplar ve biraz daha sorunu anlatır açıklama daha doğru cevap vermemde yardımcı olacaktır.

     

    Saygılarımla.

    , 22.04.2019
  • Merhaba Murat ustam, Şöyle anlatayım: yaklaşık olarak 25 km cruse control ile geldim.120 km hız ile. Şehir içine girdim ve 50ye düştüm.pedalı kullanarak yaklaşık 1 km böyle sürdüm. Daha sonra hızımı yükseltmek istedim yükselmedi.4. Vitesten üçe düştüm o şekilde hızlanayım diye. Hızlandım ama 50yi geçemedim. 500-600 metre sonra bir sokağa girip biraz bekledim.3-5 dakika. Tekrar yola çıktım araba normale döndü.

    Mehmet Akcakara , 22.04.2019
  • Mehmet Bey Merhaba

                    Bahsettiğiniz durum ile ilgili araç üzerinde hız sabitlemenin yanında hız kısıtlama fonksiyonu var ise bu fonksiyon devreye girmiş olabilir.Bir diğer konu ise elektronik geçici bir hata sonucu bu durumu yaşamış olabilirsiniz bu gibi durumlarda araç kontak kapatılıp tekrar çalıştığında veya kayıp sinyal çok kısa süre sonra tekrar ulaşılır olduğunda düzelmektedirler.Bu tip arızalara geçici arızalar diyoruz tekrarlamadığı sürece bir sorun teşkil etmemektedirler.Fakat tekrarı yaşanırsa mümkün ise kontak kapatılmadan test cihazı ile kontrolü gerekmektedir.

     

    saygılarımla.

    , 22.04.2019
Facebook Twitter Google LinkedIn