TRW, Faaliyet Gösterdiği Tüm Pazarlarda Lider Olmayı Hedefliyor

TRW, Faaliyet Gösterdiği Tüm Pazarlarda Lider Olmayı Hedefliyor

Dünyanın sayılı otomotiv yan sanayicilerinden biri olan TRW, bugün 26 ülkede 200 üretim tesisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir. Firmanın dünya ve Türkiye’deki işleyişi, yapısı ve ürünleri hakkında bilgi aldığımız TRW Pazarlama Müdürü Can Sabah, aktif ve pasif güvenlik sistemlerinde dünya lideri olduklarını, Türkiye’de yenileme pazarı piyasa verilerine bakıldığında ise fren grubunda pazar genelinde, rot-rotil grubunda da “premium” segment diye adlandırılan üst segmentte lider olduklarını belirterek, amortisör gibi yeni ürünleride ise fren ve rot-rotil grubundaki seviyelere ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

TRW Otomotiv hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

1901 yılında Amerika’nın Ohio eyaletinde kurulan TRW, 17.4 milyar dolar cirosu ile  sayılı otomotiv yan sanayicilerinden birisidir.  Dünya genelindeki belli başlı tüm araç üreticileri müşterimizdir. Her ne kadar parça üretmek işin temel unsuru olarak gözükse de TRW’nin asıl odaklandığı nokta araçlarımızı gün geçtikçe daha teknolojik hale gelmesini sağlayan sistemleri geliştirmektir, yani inovasyondur.

TRW tarafından kullanıcıya sunulan ürün çeşitliliği hakkında bilgi verir misiniz? Otomotiv sektörüne ne gibi hizmetler-ürünler sunuyorsunuz?

TRW’de ürünlerimizi üç ana gruba ayırıyoruz. Bunlar; aracın kaza yapmasına engel olan içerisinde fren, direksiyon sistemleri gibi parçaların bulunduğu “aktif” güvenlik sistemleri; hava yastığı, emniyet kemeri gibi kaza oluştuktan sonra yolcuların en az zarar görmesini sağlayan “pasif” güvenlik sistemleri; ve son olarak, bağlantı parçaları gibi muhtelif ürünleri kapsayan “otomotiv parçaları”.

Yenileme pazarına ise bu ürünlerden OE’de “köşe modülü” olarak adlandırılan, yani arabanın köşesinde bir arada çalışan, güvenlik açısından kritik, fren, rot-rotil ve amortisör parçalarını sunmaktayız. Fren ürün grubumuz; balata, disk, kampana, ana merkez, tekerlek silindiri gibi hem sürtünme hem de hidrolik grubunun tüm parçalarını kapsamakta. Rot-rotil grubu da salıncağından z-rota kadar aracın süspansiyon sistemini meydana getiren tüm bileşenleri içermekte. Tüm bu ürünlerde araç üreticisinin taleplerine uygun olarak kaliper yayı, direksiyon körüğü gibi gerekli tüm aksesuarları sunarak eskiyen parçalara komple değişim imkanı sunuyoruz.

Tüm bu ürünlere tamamlayıcı unsur olarak TRW easycheck elektronik servis cihazı, fren hidroliği dolum cihazı gibi ekipmanlar da sunduğumuz ürünler arasında bulunmakta.

Türkiye’deki yapılanmanızdan bahseder misiniz?

Türkiye’de 2000 yılından beri yenileme pazarına yönelik satış ve dağıtım ofisi olarak yer almaktayız. Dünyanın çeşitli ülkelerindeki fabrikalarımızdan tedarik ettiğimiz ürünleri buradaki depomuzda stoklayarak OES ve Bağımsız Yenileme Pazarında faaliyet gösteren toptancı bayilerimiz aracılığıyla pazara sunmaktayız.

Firmanızın sektördeki pazar payı ve konumu hakkında bilgi verir misiniz?

Yüksek ürün çeşitliliği nedeniyle tek tek bakıldığında farklılıklar gösterebilecek olsa da aktif ve pasif güvenlik sistemlerini bütün olarak ele aldığımızda TRW şu anda dünyada lider konumdadır.

Türkiye’de yenileme pazarına baktığımızda piyasa verileri bizi, fren grubunda pazar genelinde, rot-rotil grubunda da “premium” segment diye adlandırdığımız üst segmentte lider göstermekte. Amortisör ise pazara bu yıl başında “merhaba” dediğimiz bir ürün.

Kalite politikanızda bahseder misiniz? Kalite ve garanti koşulları nelerdir?

TRW’nin kalite konusundaki sloganı çok net; “ilk seferinde ve her seferinde doğru üret”. Zaten orijinal ekipman üreticisi olarak size tanınan fazla bir hata yapma payı bulunmamakta. Yine de söz konusu üretim ise hata her zaman ihtimal dahilinde.

Buna göre biz ülkemizdeki tüketici haklarıyla uyumlu olarak tüm ürünlerimize üretimden kaynaklanan hatalara karşı iki yıl garanti veriyoruz.

Türkiye’de varlığınızı daha da yaygınlaştırmak için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Biz uzun yıllardır kullanıcılarımıza “dokunmak” adına Türkiye’nin tüm bölgerindeki servis ve perakende dükkanlarına birebir ziyaretler düzenliyoruz. Bu ziyaretlerdeki amaçlarımızdan biri de herkesin tüm TRW ürünlerine kolayca erişip erişemediğini tespit etmek. Her ne kadar dağıtım kanalımız bölgeselliğe dayanmasa da, eğer bir bölgede TRW ürünlerine erişimde zoruluk yaşanıyorsa, biz öncelikle mevcut bayilerimizi yönlendirerek veya gerektiği takdirde o bölgeye hizmet veren yeni bir bayiyi örgütümüze katarak yaygınlığımızı arttırmaya çalışıyoruz.

Pazarın rekabetçi koşullarında TRW Otomotiv’i öne çıkaran özellikler nelerdir?

TRW olarak bizim rekabet gücümüzü oluşturan üç temel unsur bulunduğunu düşünüyorum. Bunlar; başarma isteğini sürekli tazen tutan, pazarı iyi bilen bir ekip, bize göre pazarın en başarılı toptancılarıyla iş birliği ve son olarak, mümkün olan en rekabetçi fiyatlarla orijinal ekipman kalitesinde ürünler.

Sektörde genel olarak yaşanılan ve üzerinde durulması gereken sorunlar nelerdir?

Sektörün her kademesinde en büyük sorunun eğitim noktasında olduğunu düşünüyorum. Açmak gerekirse, bizim piyasamızdaki “çıraklıktan yetişme” düzeni yavaş yavaş günümüz araçlarının gittikçe karmaşıklaşan bakım ve tamir ihtiyaçlarını karşılayamaz hale geliyor. Öte yandan bir çok toptancı ve üreticinin şikayetlerinden biri sektörde eğitilmiş, işinin uzmanı çalışan bulamamak. Bu ihtiyacı karşılamak adına hem devletin hem de sektör paydaşlarının bazı adımlar atması gerektiği kanısındayım yoksa uzun vadede yenileme pazarı kan kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya kalacaktır.

Firmanızın belirlediği kısa ve uzun vadeli hedefler nelerdir?

TRW  dünya genelinde faliyet gösterdiği  tüm pazarlarda ana ürün gruplarında pazar lideri olmayı hedefliyor. Biz de buna göre araç parkı hali hazırda büyümekte olan Türkiye pazarında lider olduğumuz ürünlerde konumumuzu korumak, amortisör gibi yeni ürünleride ise fren ve rot-rotil grubundaki seviyelere ulaşmayı hedefliyoruz.

Son olarak neler söylemek istersiniz?

Sektördeki medya işleyişine yeni bir soluk getirdiğini düşündüğüm siteniz için sizleri tebrik ediyorum ve başarılar diliyorum.